cloud
cloud
cloud
cloud
featured image

Povestea oitei Gogosica – poveste terapeutica (recenzie)

La buna regasire, dragi parinti! Imi tot adun cuvintele de ceva vreme, ca sa pot asterne acesta recenzie. Si nu in orice fel ci pentru a ajunge cu bine exact unde trebuie…la voi. La voi ca parinti, mentori, dascali ori cadre implicate in procesul de educare al copiilor. La voi cei ce trebuie sa aflati despre ele. Despre puterea povestilor terapeutice.

Povestea oitei Gogosica este o realitate a vietii cu care toti ne confruntam, inevitabil!Mari sau mici, intotdeuna se vor gasi oameni in jur, care sa ne scada stima de sine. Un factor foarte important de altfel, in ecuatia succesului in viata al viitorului adult, nu? Avem nevoie, in viata noastra de zi cu zi, de siguranta, de acceptare, de validare. Ne dorim sa le fim alaturi mereu copiilor nostri, daca s-ar putea, ca sa ii sprijinim si sa ii incurajam sa creada in ei. Dar evident, nu mereu se poate. Si poate ca nici nu trebuie!

Povestea oitei Gogosica, alaturi de toate celelalte din colectia Adrianei Mitu a editurii DIANA, vine sa ilustreze felul in care cei din jur ne pot rani prin fapte sau vorbe. Adevarat, dureros, insa exista si solutii. Daca invatam sa cultivam prin joc si poveste stima de sine a celor mici, din frageda pruncie, atunci cu siguranta vor invata si ei sa faca fata mai usor momentelor tensionate.

povestea oitei Gogosica

Povestea oitei Gogosica istoriseste o intamplare petrecuta intr-o zi, la o ferma de animale. Toate animalele de la aceasta ferma o batjocoreau pe oita, pentru aspectul ei. Cat era ziua de lunga, nu scapau nici un prilej de a rade pe seama ei. Ba ca e grasa, ba ca ii trebuie o intreaga campie numai pentru ea, ba ca nu incape pe usa grajdului, etc. Aceste cuvinte insa o raneau nespus de mult pe oita noastra si o faceau sa isi piarda incredera in sine.

Prietena ei, caprita, pe care Gogosica o admira nespus de mult si care era iubita de toate animalele, era singura care o incuraja mereu. Intr-o zi insa s-a intamplat ceva ce a schimbat cu totul viata oitei. Se facea ca purcelul a cazut intr-o balta mare de noroi si nimeni nu se incumeta sa il scoata de acolo, pe bietul animal! Caprita a fost prima care a vrut sa sara dupa el, dar Gogosica a oprit-o, spunand ca este prea mica si ca purcelul o va dobori cu greutatea lui. A incurajat-o pe vaca sa sara dupa el, pe cal si chiar pe rata, dar fiecare a motivat ca nu poate.

Asa ca oita noastra, curajoasa, a sarit ea in balta si cu blanita-i pufoasa a absorbit intreg namolul. Toata lumea a aclamat determinarea ei si a laudat-o, cum niciodata nu se mai intamplase! Iar a doua zi cand fermierul a tuns-o de noroiul uscat, toti au vazut ca oita parea acum sora caprei. Era la fel de slabuta si curajoasa ca si idolul sau! Nu fusese niciodata grasa ci doar pufoasa!

De atunci insa, toate ironiile la adresa ei au devenit istorie, iar animalele de la ferma, au realizat ca fiecare are ceva frumos de oferit celorlalti. Trebuie doar sa avem  suficienta rabdare si intelegere fata de cei din jurul nostru.

Pun pariu ca si noi, adultii, am fost in Povestea oitei Gogosica, candva. Cu atat mai mult copiii nostri vor trece prin astfel de episoade, oricat am vrea sa nu credem asta!

Adriana Mitu este autoarea colecției de povești terapeutice „ABC-ul poveștilor terapeutice” din cadrul Editurii Diana și a cărții “Puterea părinților. Succesul copilului tău depinde de tine“ , precum și a ghidului „Școala care crește Oameni de succes”, formator acreditat ANC, Parenting Trainer și Trainer specializat pe dezvoltarea inteligenței emoționale. Ea vine sa impartaseasca parintilor prin aceste carti minunate, vindecatoarele povesti, ce nu se incheie asa pur si simplu, ci vin la pachet cu un sir de jocuri, menite sa ajute parintele sa relationeze mai bine cu cel mic. Totodata structura lor interactiva face ca si copilul sa inteleaga mai bine povestea, stimulata fiindu-i creativitatea si gandirea!

Noi la Atelier vom gazdui in curand cateva surprize minunate, marca Adriana Mitu, la care va vom invita negresit sa luati parte!

Asa ca tineti cartile si pe noi aproape de voi 🙂

povesti terapeutice Adriana Mitu