Ce inseamna sa fii manager de gradinita privata?

La bună regăsire dragi mămici de pici, în zi cu soare 🙂

Astăzi am decis să va povestesc în linii mari despre evenimentul la care am participat săptămâna trecută la București, organizat de Kinderpedia și susținut de Oana Moraru însăși. Ca și format s-a desfășurat pe 2 paliere, la fel de importante pentru un manager de grădiniță privată!

Primul, cel în care Oana ne-a povestit cât de important este  dialogul deschis cu părinții, cadrele și copiii. Apoi cât de mult ne implică lucrul responsabil cu copiii la clase, pentru evoluția lor de mai târziu de la școală, într-un sistem încă deficitar și un pic haotic. Cât de relevant este pentru părinte feedback-ul primit de la grădiniță, cu privire la adaptarea și evoluția copilului și mai ales cât de mult contează comunicarea continuă, nealterată cu părinții, care ar trebui de fapt să fie într-o permanentă colaborare cu grădiniță, pentru bunul mers al copilului în direcția potrivită!

Al doilea a fost cel în care Kinderpedia ne-a prezentat studiul de piata, în urmă căruia am aflat multe noutăți, pe care vi le împărtășesc mai jos :

Kinderpedia: 8 din 10 grădinițe particulare folosesc instrumente offline pentru comunicarea cu familia

Ședințele cu părinții, întâlnirile față în față, discuțiile telefonice și mesajele de la panoul avizier sunt evidențiate ca principale forme de comunicare

7 din 10 participanți la studiu consideră Facebook un canal nesigur, cu toate acestea, 6 din 10 manageri de grădinițe îl folosesc pentru comunicarea cu părinții

Calculatorul și smartphone-ul sunt utilizate în activitatea grădinițelor într-un procent semnificativ, 85%, respectiv 70%

Educatorii și managerii alocă zilnic aproape o oră activitaților administrative, jumătate de oră rapoartelor și evaluărilor copiilor și jumătate de oră comunicării cu părinții

Rezultatele cercetării cu privire la utilizarea tehnologiei în grădinițe au fost prezentate în cadrul conferinței Grădinița 2.0: Educație conectată. Părinți implicați, care a avut loc sâmbătă 9 februarie

Kinderpedia a derulat un studiu cantitativ cu privire la modul în care grădinițele folosesc tehnologia în activitatea de zi cu zi. Cercetarea s-a derulat la nivel național, în noiembrie 2018 și a vizat grădinițele particulare acreditate din mediul urban. Au participat la studiu educatori și manageri de grădinițe care au răspuns la întrebări referitoare la modul cum comunică cu părinții, cum folosesc tehnologia și unde o consideră utilă, cât timp alocă zilnic și săptămânal activităților administrative.

Modalitățile de comunicare la care apelează cel mai des grădinițele pentru a păstra legatura cu părinții sunt cele tradiționale, respectiv discuțiile față în față, ședințele cu părinții și telefonul. Panoul avizier este folosit de trei sferturi dintre grădințele care au participat la cercetare, în timp ce o treime folosesc caietul copilului pentru observații zilnice. Într-o grădiniță din zece, mesajele sunt transmise părinților sub formă de bilețele lipite pe ghiozdanul copiilor. Mențiunile spontane se concentrează și pe comunicarea în mediul digital – e-mail, WhatsApp, Facebook – și demonstrează că grădinițele se aliniază unui comportament social generalizat, adaptat nevoilor unui public țintă grăbit, format din părinți conectati la tehnologie și cu o nevoie de informație cât mai directă și facilă.

Aproape 7 din 10 reprezentanți ai grădinițelor particulare consideră comunicarea cu părinții, prin Facebook, ca fiind nesigură. Paginile și grupurile de Facebook sunt văzute ca mijloace de comunicare ce nu asigură suficientă confidențialitate informațiilor care privesc copiii și sunt transmise părinților. Cu toate acestea, 6 din 10 manageri de grădinițe afirmă că folosesc acest canal pentru comunicarea cu părinții.

Calculatorul și smartphone-ul sunt utilizate în activitatea grădinițelor într-un procent foarte mare, 85%, respectiv 70%. Se remarcă un ușor apetit crescut al managerilor în utilizarea calculatorului, mai degrabă decât a telefonului. Acest fenomen este justificat, pe de o parte de vârsta – 41 de ani vârsta medie a directorilor/managerilor față de 33 de ani vârsta medie a educatorilor – și, pe de altă parte, de specificul activității – managerii dedică mai mult din timpul zilnic, respectiv săptămânal activităților administrative.

Conform rezultatelor studiului, educatorii și managerii alocă zilnic aproximativ o oră activităților administrative, jumătate de oră rapoartelor și evaluărilor copiilor și jumătate de oră comunicării cu părinții!

Gestionarea datelor reclamă în mai mare măsură utilizarea unor aplicații dedicate decât comunicarea cu părinții: 67% dintre grădinițe folosesc aplicații dedicate pentru gestionarea datelor față de 24% care afirmă că folosesc platforme pentru comunicarea cu părinții. Respondenții văd utilitatea tehnologiei mai ales în zona administrării activității grădiniței: gestionarea de zi cu zi, formularistică și rapoarte, apoi în procesul educațional și în comunicarea cu părinții și cea internă.

Respondenții, manageri (68%) și educatori (31%), care lucrează în grădinițe particulare și au participat în cadrul sondajului de opinie, sunt aproape în totalitate femei. Trei sferturi dintre participanți au studii de specialitate cu profil pedagogic și peste jumătate din eșantion are studii superioare. Cu o experiență de lucru în domeniul educațional echilibrat distribuită, aproape jumătate dintre respondenți se situează în intervalul de vârstă 35-44 ani, în timp ce intervalul de vârstă peste 54 ani este mai slab reprezentat cu doar 13%. La studiu au participat 199 de respondenți, asigurând o acoperire de 36% din totalul de 426 de grădinițe particulare acreditate din Romania.

Metodologia studiului, designul chestionarului, culegerea datelor, interpretarea acestora și realizarea raportului final au fost realizate de o echipa multidisciplinară coordonată de Renate Nenciu și Ioana Veghes, specialiste in marketing și cercetare de piață cu peste 20 de ani de experiență în cadrul Gallup Romania.

Rezultatele cercetării cu privire la utilizarea tehnologiei în grădinițe au fost prezentate în cadrul conferinței Gradinita 2.0: Educatie conectata. Parinti implicati, care a avut loc sâmbătă, 9 februarie 2019. Evenimentul a avut o audiență formată din educatori și manageri de grădinițe particulare și a adunat peste 130 de participanți. Invitatul principal al conferinței a fost Oana Moraru,  consilier educaţional, fondatoarea şcolii Helikon şi a platformei VoceaParintilor.ro. Conferința a cuprins și un panel interactiv de întrebări și răspunsuri, moderat de Dan Cruceru, blogger TatiCool.ro, cât și un panel cu părinți bloggeri, moderat de Virgil Iantu, artist și om de televiziune, la care au participat Ana Nicolescu, MamicaUrbana.ro, Ana Maria Mitrus, MeseriaDeParinte.ro și Cristian Petre, JurnalulUnuiTata.ro

Kinderpedia este un instrument inteligent care ajută educatorii și managerii de grădinițe și școli primare să salveze între 6 și 9 ore pe săptămană, menținând părintii conectați și implicați.

Întreaga activitate este centralizată și coordonată cu ajutorul unei singure soluții, astfel încât reduce timpul administrativ al educatorilor cu peste 20% și îmbunătăteste dramatic implicarea părintilor, printr-o interfață sigură și ușor de folosit, oferă managerilor o perspectivă completă asupra tuturor activitătilor și comunicării din grădinită.

Kinderpedia este o platformă de tip cloud, multi-language și multi-currency, găzduită în sigurantă pe serverele Amazon, functionează că o aplicație nativă pe Android și iOS și este, de asemenea, accesibilă din orice browser. Aplicația înregistrează în prezent peste 4.000 de utilizatori activi și este prezentă în grădinițe și școli din România și din Europa.

Așadar deși lucrul cu copiii este înălțător, atunci când există pasiune și dăruire în zona aceasta, provocările din viața unui manager de grădiniță privată sunt precum un aisberg : mici la suprafață, cât putem cuprinde noi cu ochiul liber, uriașe pe sub linia de plutire, pe care trebuie să se mențină!

Mai ales când managerul de grădiniță este și educator, cum este și cazul meu, deci cunoaște toooot procesul evolutiv al unui astfel de business. De la planificări, până la lecții propriu-zise, de la viziune până la acțiune, de la comunicare până la facturare, grădiniță este o școală de business foarte dură dar frumoasă în același timp! Care, by the way, conform spuselor Oanei Moraru, devine business cu adevărat după 5 ani! Până atunci este muncă, pasiune, dăruire! Altfel spus  grădinița este un permanent șantier în lucru și așa ar trebui să arate! Nu hotel cum mulți tind să creadă  🙂

Diferența însă o face ideea educațională, valorile și întotdeuna oamenii aleși pentru a-i da contur! Așa după cum am spus mereu omul sfințește locul! Și mai apoi faptul că la început dai din ceea ce ai apoi dai din ceea ce ești, face că această meserie să devină o adevărată menire!

Deci să nu va fie teamă să va urmați pasiunea, chiar dacă nimeni nu spune că drumul e ușor!

Restul e poveste 🙂

 

 

 

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *